FAjnová výprava

V pondělí 23. ledna se konala zelená výprava do Zapovězeného lesa. Aha.

S dodrženou akademickou čtvrthodinkou jsme ve složení Bes, Cisse, Veronica, Ajn, Violet a Rheuš vstoupily do lesa. Průvodcem oním večerem nám měla být madam Jostein Lauierová, samotná hlavní lesnice.

Chcete-li se zavděčit skupince lidí ze zmijozelské koleje, rozhodně není lepšího receptu, než se vydat ke zlatému stromu, který vysadili červení na připomínku dne úmrtí jako zázrakem všemi přivlastňovaného hrdiny Severuse Snapea.

Až na to, že zmijozelští jsou znalí historie.

Ale není překvapením, že jiní jedinci nejsou připraveni na konstruktivní kritiku. Takže poté, co naše výprava byla taktně označena za nevděčníky, změnili jsme rapidně kurz. A když nevyšel patetický výlet do zelených srdcí, nezbylo nám nic jiného, než se za skutečným hmatatelným patetičnem vydat přímo a bez okolků.

Pojďme se přesunout na měsíční pláň nachytat hvězdný prach, aby se nám podařilo přilákat jednorožce. Jakože WTF?

S nejen kapsami plnými hvězdného prachu se vracíme k hlavám, abychom snad naši výpravu nikam po hodině a půl ukončily. Jenže… ono… se stejně ve finále musí udít nějaké to vzrůšo, jinak by to za nic nestálo!

Hm, ano. Jakože nás obklíčily akromantule (ač nevím, jak se to třem mohlo povést), a buď nás chtěly unést, nebo sežrat. To se neví.

Následoval nespočet statečných i jiných gest a slov, ale samozřejmě i lesničina naprostá bezmoc, kterou však náhle vystřídal hysterický smích.

My všechny totiž měly halušky.

Měsíční prach je droga, víte?

Ale myslím si, že jestli jsme byly na cestě už dvě hodiny a dělo se toto, musely jsme si něco dát už v kolejce. Já tedy rozhodně.

Jinak nemohu opomenout fakt, že za námi vskutku šel celou dobu jednorožec.

Jakože, Salazare, fakt šel.

Když jde o mé drahé neperiodikum, má soukromá korespondence již více není soukromou.

Poučení na závěr: Já si to příště pokusím víc užít, budu příště děsně frí a fajn, usměvavá a nadšená a opomenu fakt, že něco tak důležitého a s dlouhou tradicí, jako je právě Zakázaný les, má na starosti někdo, komu bych osobně nesvěřila ani vedení kalendáře.

Nezáleží, co se v lese děje a jakou to má úroveň, hlavně že tam někdo maká, a vedení to tudíž nemusí řešit.

Protože jo, tohle by se za Hagrida nestalo.

Následující body byly dle kolejního vedení důležité, možná po mně bylo chtěno, abych to v článku zmínila. Tak to tedy zmiňuji.

– Setkání
– Besa nachází špinavou fusku
– Narcisse bylinu
– Přesun výpravy k památníku Severuse Snapea/Alana Rickmana (stromek s nazlátlými lístky, pod ním hladký černý kámen, na něm zelené srdce s iniciály S. S. uvnitř)
– Procházka po měsíční pláni
– Narcisse sbírá hmyzí larvu
– Skákání po měsíční pláni
– Besa úchylně sbírá i další smradlavou ponožku
– Napadení akromantulemi
– Pravděpodobně kvalitní zhulení se
– Krmení jednorožce
– Narcisse si nemůže pomoct a sbírá tučnou housenku
– Návrat

25 komentářů

  1. NaSaŠí Jackson
    27. 1. 2017 (10:35)

    Zajímavý vývoj výpravy! -zamyslí se- Pokud to vypadalo tak, jak popisujete, slečno, možná by stálo za to přizvat do Lesa nějakého pomocníka nebo cokoli, co by výpravám dodalo nový nádech života… Zkuste se ozvat někam výše. 🙂

  2. Žába Lecter
    27. 1. 2017 (17:34)

    Jejš 😀 to zní jako slušné drama! Mimochodem, dá se ten prach někde sehnat? Je na to potřeba navštívit černý trh? A jaká je cena za gram?

  3. Matthew Whitecrow
    27. 1. 2017 (18:04)

    Děkuji za sdílení vašeho názoru na kvalitu a vedení výpravy. V takto konkrétní podobě jde o vůbec první zpětnou vazbu, která se ke mně dostala, ačkoliv nepopírám, že už jsem zaznamenal několik o mnoho méně konkrétních nespokojených reakcí.

    Rád bych tedy nejen jako odezvu na tento článek, ale i na zmíněné dřívější ohlasy vyhlásil konkurz na pomocnou lesnickou sílu, tedy průvodce/průvodkyni.

    Konkurz se na MK objeví během dnešního večera. Jsem přesvědčený o tom, že se díky novému průvodci podaří vnést do průběhu výprav novou, svěží energii a inspiraci.

    • Moc Vám děkuji za reakci, pane řediteli. Vážím si toho, že to vedení školy nebere na lehkou váhu a činí reálné kroky k tomu, aby byla situace řešena.

  4. Popravdě z tohoto článku srší nevraživost. Chápu sice, že výpravy nemusí, sednou každému, ale popravdě sl. Jost je pokaždé na výpravě slušná a vy jste ji musely hodně vytočit svým brbláním. Tohle je podle mě jen jedna strana mince. Když jsem začala číst tento článek, nevěřila jsem vlastním očím, tohle nepovažuji spíš za vyřizování účtů (i když nevím jakých).

  5. Tak jsem přečetl a marně přemýšlím nad tím, ´proč vám vadilo jít ke zlatému stromu, který zasadili červení? My běžně chodíme na výpravách do míst, která mají návaznost na jiné koleje a nikdy by mě nenapadlo se kvůli tomu zlobit :o)

    Je mi jasné, že ne každý musí být s výpravou spokojen, ale lidi, do toho lesa přeci chodíme proto, abychom se bavili a ne abychom se nechali bavit. Nevím, jak vy, ale my naše výpravy spoluutváříme. Jsme jejich součástí a svým způsobem je na nás, kam se ta výprava pohne. Tohle jsme dělali už mdm Monny.
    Věřím, že pomocník sl. Jostý pomůže o tom žádná, ale váš článek mi přijde lehce nekorektní a agresivní.
    Osobně bych asi šel prvně za slečnou a řekl jí, co se mi nelíbí a co bych chtě příště jinak.

    Andy

  6. Ne každému výpravy slečny Jostein sednou. Já osobně je mám hrozně ráda a vždycky se na nich hodně nasměju, ale dokážu pochopit, že každý si to, jak by měla taková ideální výprava probíhat, představuje jinak.

    To, že se ti výprava nelíbila, ti nikdo nebere, ale tenhle článek má ke konstruktivní kritice fakt hodně daleko. Myslím si, že by bylo záhodno stížnosti řešit s vedením nebo přímo s lesnicí, případně a možná nejlépe s obojím najednou, místo psaní článku, ze kterého si odnáším dojem, že hlavním cílem bylo napsat na účet slečny Jostein něco hnusného. To, že se ti nelíbila výprava a nesouhlasíš s tím, jak byla vedena, ti ještě nedává právo ji urážet.

  7. Mne sa výprava páčila. Nemyslím si, že by niečo, čo by výpravám dodalo nový nádech života, pomohlo Ein aby bola "frí a fajn a usměvavá a nadšená". Niečo ju totiž zrejme žralo skôr ako prišla na výpravu, celý čas jedla čipsy a pôsobila zatrpknuto. Ďakujem Ein za tých pár printnutých viet vytrhnutých z kontexu a za tvoj názor, ktorý ale všetci nezdieľame, dovoľujem si podoktnúť. Ak máš nejaký problém, dá sa to riešiť aj inak ako bonzovaním. Besa B.R.

    • Redakce Hadího krále
      28. 1. 2017 (16:45)

      K printům kdyžtak kontext existuje, kdyby sis ho chtěla připomenout. Nikdo také netvrdí, že se všichni musejí ztotožnit s pohledem autorky, Eina jen popsala své vlastní rozčarování, které mimochodem není bonzováním, nýbrž vyjádřením vlastního názoru, ať už se čtenářům líbí, či ne. Od toho tady ale máme svobodu slova; každý má právo na svůj názor.

      Lajka

    • Netuším,prečo to Ein napísala, ale ak máš printy Lajka, tak si ich prečítaj. Uvidíš, že nepopsala svoje rozčarování, skôr ako keby sa rozhodla,že "dnes budem nespokojná už od začiatku" v ostrom kontraste so záverom výpravy kedy sa sama od seba ponúkla, že článok napíše ona. Ak sa ti zdá jej postoj a slová hodné študentky Zmijozelu, fajn, máš právo na svoj názor. Ja mám právo na ten svoj a osobne si myslím, že to bolo úbohé. Besa

  8. Matthew Whitecrow
    27. 1. 2017 (21:54)

    Dovolte mi ještě v krátkosti vyjasnit některé části mého komentáře, které, jak se ukázalo, byly špatně pochopeny a mohly by zbytečně vzbudit negativní reakce a pocity.

    "V takto konkrétní podobě jde o vůbec první zpětnou vazbu, která se ke mně dostala, ačkoliv nepopírám, že už jsem zaznamenal několik o mnoho méně konkrétních nespokojených reakcí. "
    – Nedošlo mi to až do chvíle, kdy jsem se dozvěděl o tom, že si někteří z vás toto tvrzení vykládají jinak, ale chtěl jsem tím říct, že se jedná o vůbec první takto konkrétní NEGATIVNÍ zpětnou vazbu. To slovo je tam opravdu důležité a z komentáře mi vypadlo. Samozřejmě jsem četl i záznamy z výprav například v Trimellovi, kde se výpravy evidentně líbí.

    Rád bych také zdůraznil, že otevření pozice pomocného lesníka si neklade za cíl poškodit nebo snižovat způsob jakým Jostein aktuálně vede výpravy, ale jeho cílem je rozšíření stávající nabídky o nového lesníka. S Jostein jsme se konec konců shodli na tom, že výpravy táhne už delší dobu sama a pomocná síla je z její strany vítána. Navíc je jasné, že styl výprav jednoho člověka nikdy nesedne všem. Díky novému lesníkovi si lidé budou moci vybírat s kým na výpravu půjdou raději. Jsem si jistý, že rozšíření o jednoho člena na této pozici bude ku prospěchu jak studentům a ostatní zaměstnancům, tak i hlavní lesnici.

  9. Nemám nič proti negatívnemu názoru, ak je podaný slušne, ale v tomto článku slušnosť akosi nenachádzam. Nechápem niekoľko vecí, Eineann. Prečo verejne dourážať človeka, ktorý tebe ani nikomu nijak neublížil? Prečo si nevybaviť nezhody cez sovy s mdm Jos a p. Mattom? Nikdy si do ničoho nevložila snahu a ono sa to nakoniec nezdarilo? Každý, kto urobí chybu, si zaslúži verejné poníženie? A pre vedenie mám otázku: Ako môžete nechať urážanie fialovej bez povšimnutia? Hlavne v tomto období, keď hlásate rešpekt medzi študentmi a fialovými. Nechávate prejsť urážanie dobrého človeka iba s tým, že ste vyriešili problém jednej strany. Toto nie je ten Hog, ktorý býval domovom nikde nepatriacich ľudí.

    Takisto, Eineann, mi nesedí, ako si vynechala sťažnosti zelených na mieste. Čitateľ nemá možnosť utvoriť si vlastný názor. Ale to by opäť nevadilo, keby si mdm Jos neurážala. Opakujem, ide tu o živého človeka s citmi, ktorý ti nijako neublížil, len mu niečo nevyšlo. Tento článok je plný absolútne prehnaných reakcií.

    Patricia

    • Matthew Whitecrow
      27. 1. 2017 (22:52)

      Slečno Patricie,
      také bych byl radši, kdyby se to celé probralo mezi mnou, Jostein a autorkou článku, ale vyšlo to ven, takže v tom vidím příležitost pro všechny napsat otevřeně svůj názor. Tak jako jste to udělala vy i všichni ostatní v komentářích.

      Jak mohu nechat urážení fialové bez povšimnutí? No když už je to venku, můžeme se o tom pobavit. To mám autorku článku zavřít do sklepení za to, že otevřela svým článkem diskuzi?

      V samotném článku není kritizovaná jen Jostein, ale i já: "Nezáleží, co se v lese děje a jakou to má úroveň, hlavně že tam někdo maká, a vedení to tudíž nemusí řešit."

      Takový přístup k lesu ani zaměstnancům, kteří tam pracují rozhodně nemám, ale neberu to jako urážku. Jednoduše je to pro mě opět zavedení diskuze na téma, které zjevně není dostatečně transparentně řešeno z mé strany. Beru si z toho poučení a v brzké době se chystám zavést opatření pro zjednodušení možnosti poskytnout zpětnou vazbu nejen na profesory a jejich výuku, ale také na ostatní zaměstnance. Tato zpětná vazba bude anonymní, přesto bude k nahlédnutí jak mně, tak i konkrétním osobám, na které se bude vztahovat. Bude to pro ně do určité míry ukazatel toho, jak je a jejich aktivitu lidé na hradě vnímají, v čem by se mohli zlepšit a co naopak dělají dobře.

      Nemyslím si, že kdybych po autorce článku vyskočil jako čert z krabičky a začal rozhazovat tresty za přehnanou kritiku a občasné balancování na hraně, dosáhl bych něčeho obdobného. Pochopte prosím, že otevřený dialog je pro mě zdrojem podnětů a informací, se kterými se dá dál pracovat. Zahlušení jakýchkoliv projevů nesouhlasu v jejich zárodku pro mě není žádným řešením.

    • Zrejme ste nepochopil môj postoj, keďže hovoríte o umlčovaní nesúhlasu. Citujem svoju vlastnú vetu: "Nemám nič proti negatívnemu názoru, ak je podaný slušne…" Nehovorím o umlčaní diskusie, pretože vaše riešenie JE správne a pravdepodobne nápad na tú výpravu nebol vhodný. Ale ide o to, že vy, ako autorita, ste študentku ani slovíčkom neupozornil, že negatívny názor sa ľahko dá vyjadriť bez urážok. A to ma mrzí, pretože vy ste skvelý riaditeľ, ale nezasiahnuť do urážok znamená ich povoliť. Ide tu o človeka, ktorý si urážky nezaslúži a mal by byť rešpektovaný. Vo VS sa trestá aj za menej, ale ja nevyžadujem trest, iba udať článok do rámca rešpektu.

    • Matthew Whitecrow
      27. 1. 2017 (23:25)

      Rozumím, abych řekl pravdu, jsem už z toho, co se poslední týdny a měsíce děje na Hogu velmi unavený. Tak mi prosím odpusťte, že nejsem vždy tak úplně ve střehu a stoprocentní. Souhlasím s tím, že článek měl být více plný faktů a méně řízený emocemi, mno máme ho tady, tak z něj získejme co nejvíc poučení pro všechny, kterých se to týká.

    • Samozrejme, že ste len človek, ospravedlňujem sa, ak to vyznelo, že si nemôžete dovoliť na niečo nereagovať. Ale ako hovoríte, z udalostí posledných týždňov sme unavení viacerí. Len som chcela objasniť môj uhol pohľadu, ostatné je na Eineann, a kým nebude trpieť mne blízky človek, nehodlám sa do toho ďalej pliesť. Ďakujem za vypočutie.

  10. Pane Matte, vy jste tak úplně nepochopil o co nám jde. Přidání pomocného lesníka jen a jen prospěje, o tom žádná. Nám tu jde o ty přímé urážky na adresu slečny Jostein v článku, jako například že je tak neschopná, že by se jí neměl svěřovat ani kalendář. Uznejte že tohle napsat o fialovém je už přes čáru.

    Austin

    • Matthew Whitecrow
      27. 1. 2017 (22:56)

      Souhlasím, že takové vyjádření je přes čáru a nebylo potřeba zacházet takhle daleko. Bylo by asi dobré počkat si v tomto směru na vyjádření autorky článku. Rád bych jí nechal prostor pro to se nad tím znovu zamyslet a vhodně zareagovat.

  11. Tak tomuhle se říká k politováníhodný článek… aneb za dobrotu na žebrotu..

    Sl. Jost se snaží dělat maximum proto, aby se všem v lese líbilo a všechny výpravy byly něčím originální.. nikdy se mi nezdálo, že bych se na výpravě nudil, nebo že by se mi výprava nějakým způsobem nelíbila… ALE potom se tady najde natvrdlý jedinec, kterému se nezavděčíte ani snesením modrého z nebe… a hned se kvůli tomu hledá pomocná síla do lesa…

    Dodnes si pamatuji, jak vypadalo Velká síň v době úmrtí Alana Rickmana (představitele Severuse Snapa) truchlili všichni a všichni truchlili nad smrtí Severuse Snapa, i když zemřel jeho představitel. Nevím, proč se autor v článku tedy ohání nějakou historií…

    Za mě osobně naprosto neopodstatněný článek plných osobních dojmů autora vyjádřený velice svérázným způsobem proti sl. Jost. Pokud je někdo s výpravou nespokojen, tak bych čekal, že si to s dotyčným vyřeším prostřednictvím sov nebo jiného démonka, ale takhle? Je to prostě fraška a autor by se nad sebou měl zamyslet…

    Tadäus T.

  12. Já nevidím nic špatného na tom, že když se někomu výprava nelíbila, tak se nebojí říct svůj názor. Jedna věc je, že to možná nemuselo být podáno tak tvrdě, na druhou stranu když budeme pořád mazat med kolem huby ve stylu "Ale ňuuu, všechno je boží, tohle sice není tak dobrý, ale pořád je všechno dobrý!" tak si z toho poučení někdo vzít nemusí. A třeba si z tohohle vezme poučení i sl. Ein a příště, až se ji nebude něco líbit, tak to napíše vhodnějším způsobem.

    A jak tu bylo řečeno – ne každýmu budou výpravy nějakého lesníka sedět. Pak může jít tedy za jiným lesníkem, pokud bude, nebo se to může řešit s dotyčným lesníkem. Ale opravdu není od lesníka vhodné říct "tak příště nechoďte" jak to svým způsobem Jostein napsala. Ale na to už nikdo nereaguje, že Jostein to nechtěla řešit, proč se to nelíbilo, co by třeba sl. Eina chtěla ve výpravě změnit. A podle mě úloha dobrého lesníka spočívá v tom, že se bude ohlížet na to, jakou skupinku lidí vede a pokud nebudou spokojení, tak se bude snažit řešit, proč tomu tak bylo.

    Kate

    • Slečno Kate, my ale vidíme pouze reakci slečny Jostein. Nevíme, jakým způsobem probíhala komunikace a nač ona tímto způsobem reagovala. Známe velmi dobře, co umí způsobit jistá část textu, pokud je odtržena od zbytku. Jestli mám hodnotit vhodnost či nevhodnost oné poznámky, rád bych viděl i sovu, které této předcházela.

      A pokud jste dobře četla všechny příspěvky, nikde se nepíše, že Einean měla výpravu vychválit, i když se jí nelíbila. Všude píšeme, že ne každému musí nutně výprava sednout a pokud není spokojen, dá se přeci situace řešit na úrovni. Ale protahování někoho takovým způsobem tiskem, to podle mého není adekvátní řešení.

      Andy

  13. Tak konečně mám dost času, abych se k tomu vyjádřila.

    Ta osobní korespondence mezi mnou a slečnou tady není celá.
    Ve zbytku sovy jsem jí psala, ze pokud se pletu, že se jí moc omlouvám a ráda jí někdy uvidím zase na výpravě. A myslela jsem to vážně. A stále to platí, pokud slečna chce, brána lesa je jí otevřena.

    Jinak, přiznám se, že včera večer mi bylo z toho smutno, byla jsem naštvaná a uražená.
    Pak se mi to ale v hlavě uleželo.

    Chci vám za tento článek poděkovat!
    V podstatě mi ukázal, že prostě nesednu každému. Což je v pohodě.
    Také mi ukázal, že pokud začnu s dopředu vymyšlenou výpravou, měla bych i pokračovat, a neiprovizovat, jako se stalo tady. Moje chyba.
    Dále mi to ukázalo, že za mnou stojí přátelé. Jsem jim moc vděčná.

    Já osobně nevím, co jsem slečně Einean provedla, že to musela napsat takovým způsobem. Ranilo mě to, protože mám city, to ano.
    Ale upřímně, spíš mě ta nakonec povzbudilo 🙂 Takže díky!

    A ohledně dalšího průvodce. Doufám, že vedení potvrdí, že jsem před casem, kdy poslední průvodce odešel, psala, aby se vypsal nový konkurz. Jak kvůli mému času, tak kvůli výběru. Bylo mi řečeno, že pokud to stíhám, není potřeba nového.
    Teď to prosím Matte neber jako kritiku, pouze informaci.

    Já osobně jsem v pohodě a tady už to nechci rozebírat.
    Pokud k mě ohledně toho něco máte, sovinec je vám k dispozici. Ale počítejte, že se ozvu asi až zítra večer, jsem teď mimo domov 🙂

    Nakonec, pokud někdy někoho zklamala moje výprava, omlouvám se! A zároveň bych byla ráda, aby jste mi o tom napsali. Pokud možno slušně.
    Ráda si nechám poradit.
    Já se mohu pokusit o změnu, ale musím vědět, co mám změnit 😉

    Mejte se krásně! 🙂

    Jostein

Komentáře jsou uzavřeny.